Frågor & Svar

Här finner du svar på de mest ställda frågorna

Hur använder jag mitt babynest från MyKiddo?

Det multifunktionella babynestet går att använda på många olika sätt.  HÄR har vi beskrivit några sätt ni kan använda babynestet på. Här hittar ni både bilder och videor.

Det ska vara enkelt att kunna tvätta de olika delarna på ett babynest från MyKiddo. På babynestet sitter informationslappar som beskriver hur varje del kan tvättas. Vi har också samlat goda råd om hur du tar hand om ditt babynest på bästa sätt HÄR 

Om du vill avbryta din order eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänst så fort som möjligt på hej@mykiddo.se. Om vårat lager redan har hunnit behandla din beställning är det tyvärr inte möjligt att annullera den. Du får då genomföra en retur.

Du har full returrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att förpackningen är obruten och att den returneras i oskadat skick och dess hygienförsegling. Ångerrätten gäller inte för varor med nedsatt pris eller där hygienförseglingen öppnats. Läs mer under “Leverans & Retur” för mer info.

Att beställa och betala via mykiddo.se är säkert och enkelt. Hos oss kan du betala via Klarna, med Visa & Mastercard samt via Swish.

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på Uppdatera. Observera att många utav våra koder har särskilda begränsningar och tidsbegränsningar. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst på hej@mykiddo.se Obs! Rabattkoder kan inte kombineras med kampanjpriser. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod i efterhand.

Leverans inom 2-5 arbetsdagar. Beställningen levereras till brevlåda om möjligt, annars till närmaste postombud. Vilka produkter som levereras till brevlåda eller postombud bestäms av fraktleverantören.

Ditt paket ligger i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager.

Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift om 350 SEK.

Samma dag som beställningen skickas får kunden en e-post med leveransinformation. I mejlet finns en länk för spårning av paketet, observera att länken börjar funka när paketet inkommit till postcentralen för sortering. Om paketet inte har kommit efter maximal hanteringstid + 2 dagar rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst så vi kan undersöka saken.

Om du har fått en defekt eller felaktig vara skall du kontakta oss på hej@mykiddo.se så snart felet upptäckts. Reklamationer på defekt vara ska informeras till MyKiddo senast 5 dagar efter uthämtat leverans. Vid godkänd reklamation betalar ej kunden för returfrakten. Du behöver alltid kontakta oss innan du returnerar en vara oavsett anledning.

Vid reklamation eller returnerat köp får du tillbaka dina pengar inom 10 dagar från den dagen MyKiddo mottog din produkt, minus kostnaden för frakten.

För att undvika att du blir besviken vill vi uppmärksamma om att de varor du lägger varukorgen inte automatisk blir reserverade. Så passa på att avsluta betalningsprocessen så fort som möjligt – annars kan produkten bli slutsåld under tiden ifall det är hög efterfrågan.

Varför shoppa hos oss?

Hållbart & ekologiskt

Hållbart &
miljövänligt

Svensk produkt

Svensk produkt

Enkel tvätt

Enkel tvätt

Multifunktionellt

Multifunktionell

Byt överdrag enkelt

Lätt att byta
överdrag

Tillverkat i EU

Tillverkad
i EU