Frågor & Svar

 

Hur använder jag mitt babynest från MyKiddo? 

Det multifunktionella babynestet går att använda på många olika sätt.  HÄR har vi beskrivit några sätt ni kan använda babynestet på. Här hittar ni både bilder och videor. 

 

Hur tvättar jag mitt babynest?

Det ska vara enkelt att kunna tvätta de olika delarna på ett babynest från MyKiddo. På babynestet sitter informationslappar som beskriver hur varje del kan tvättas. Vi har också samlat goda råd om hur du tar hand om ditt babynest på bästa sätt HÄR  

 

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Om du vill avbryta din order eller delar av den, vänligen kontakta kundtjänst så fort som möjligt på hej@mykiddo.se. Om vårat lager redan har hunnit behandla din beställning är det tyvärr inte möjligt att annullera den. Du får då genomföra en retur.


Jag ångrar mitt köp, vad gör jag?

Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att förpackningen är obruten och att den returneras i oskadat skick. Ångerrätten gäller inte för varor med nedsatt pris. Läs mer under “Leverans & Retur” för mer info.

 

Vilka betalmetoder är tillgängliga hos MyKiddo?

Att beställa och betala via mykiddo.se är säkert och enkelt. Hos oss kan du betala via Klarna, med Visa & Mastercard samt via Swish.


Varför har jag har inte fått min orderbekräftelse?

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.


Varför fungerar inte min rabattkod?

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av så skriver du in den i kassan och klickar på Uppdatera. Observera att många utav våra koder har särskilda begränsningar och tidsbegränsningar. Om du har några frågor gällande en specifik kod kan du kontakta vår kundtjänst på hej@mykiddo.se Obs! Rabattkoder kan inte kombineras med kampanjpriser. Det är inte möjligt att kombinera rabattkoder eller lägga till en rabattkod i efterhand.

 

Hur lång är leveranstiden?

Leverans inom 2-5 arbetsdagar. Vi använder oss av DB Schenker som fraktleverantör. Beställningen levereras till brevlåda om möjligt, annars till närmaste postombud. Vilka produkter som levereras till brevlåda eller postombud bestäms av fraktleverantören. 

 

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

Ditt paket ligger i 14 dagar hos postombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst paket så förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift om 350 SEK.


Jag har inte mottagit mitt paket. Vad kan ha hänt?

Samma dag som beställningen skickas får kunden en e-post med leveransinformation. I mejlet finns en länk för spårning av paketet, observera att länken börjar funka när paketet inkommit till postcentralen för sortering. Om paketet inte har kommit efter maximal hanteringstid + 2 dagar rekommenderar vi dig att kontakta kundtjänst så vi kan undersöka saken.


Hur gör jag om jag fått hem en fel vara eller trasig vara?

Om du har fått en defekt eller felaktig vara skall du kontakta oss på hej@mykiddo.se så snart felet upptäckts. Reklamationer på defekt vara ska informeras till MyKiddo senast 5 dagar efter uthämtat leverans. Vid godkänd reklamation betalar ej kunden för returfrakten. Du behöver alltid kontakta oss innan du returnerar en vara oavsett anledning. 

 

Jag har gjort en retur. När får jag pengarna tillbaka?

Vid reklamation eller returnerat köp får du tillbaka dina pengar inom 10 dagar från den dagen MyKiddo mottog din produkt.


Reserveras produkterna i varukorgen?

För att undvika att du blir besviken vill vi uppmärksamma om att de varor du lägger varukorgen inte automatisk blir reserverade. Så passa på att avsluta betalningsprocessen så fort som möjligt – annars kan produkten bli slutsåld under tiden ifall det är hög efterfrågan.